Tema: Kvalitet del 1. Städmaterial, tvättmöjligheter, rätt förutsättningar, ordning och reda-rent material, städinstruktioner, maskiner, kvalitetsmätningar.
Kvalitet – vad är det egentligen?
I städbranschen är kvalitet ett viktigt men också ett diffust begrepp. Vad är egentligen kvalitet?
Den minsta gemensamma nämnaren verkar dock vara att kvalitet är likvärdigt med värdet ett objekt, ett subjekt eller en aktivitet har och att det är mätbart. Så vem bestämmer då detta värde?
Jo, det är förstås kunden som avgör vad som är kvalitet, och om vi vill leverera kvalitet så måste vi faktiskt ta reda på vad kunden anser vara kvalitet, inte gissa. Kommunicera kring vad som förväntas och vara tydlig med vad du kan leverera, och vad du inte kan leverera. Sätt mål kring er städkvalitet och följ sedan upp dessa mål.
Kvalitet kan faktiskt mätas och utvärderas och systematiskt förbättras genom kvalitetssäkring och ett målinriktat kvalitetsarbete.
Vill du veta mer om kvalitet, var då med på våra två kvalitetswebbinar som vi anordnar under våren.
Målgrupp: Chefer, Arbetsledare och städare i städbranschen.
Utbildning och kompetens är kvalitet
Christina Holmefalk Att se, göra och höra, se till att dina medarbetare växer
Teknisk kvalitet (vad vi gör)
Christina Holmefalk Städprodukter, städutrustning, städrummet, städvagnen, kunskap, och tekniska hjälpmedel
Funktionell kvalitet (hur vi gör)
Carina Boman Helgesson Servicevilja, relationer, flexibilitet, kundkontakter, kvalitet och konfliktlösning
Grunderna i Insta 800
Christina Holmefalk
Checklista för egenkontroller i kvalitet
Jan Stegmann
Digitala verktyg för kvalitetskontroller
Avista Time Vad finns på marknaden.
Datum
23 februari 2022
Tipsa oss
Berätta om ett branschevenemang. Skicka ett mail till info@stadbranschensverige.se